«Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να 'ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του. Οπότε αναρωτιέται κανείς: Για τι παλεύουμε νύχτα μέρα κλεισμένοι στα εργαστήριά μας; Παλεύουμε για ένα τίποτα, που ωστόσο είναι το παν. Είναι οι δημοκρατικοί θεσμοί, που όλα δείχνουν ότι δεν θ' αντέξουν για πολύ. Είναι η ποιότητα, που γι' αυτή δεν δίνει κανείς πεντάρα. Είναι η οντότητα του ατόμου, που βαίνει προς την ολική της έκλειψη. Είναι η ανεξαρτησία των μικρών λαών, που έχει καταντήσει ήδη ένα γράμμα νεκρό. Είναι η αμάθεια και το σκότος. Ότι οι λεγόμενοι «πρακτικοί άνθρωποι» -κατά πλειονότητα, οι σημερινοί αστοί- μας κοροϊδεύουν, είναι χαρακτηριστικό. Εκείνοι βλέπουν το τίποτα. Εμείς το πάν. Που βρίσκεται η αλήθεια, θα φανεί μια μέρα, όταν δεν θα ‘μαστε πια εδώ. Θα είναι όμως εάν αξίζει, το έργο κάποιου απ' όλους εμάς. Και αυτό θα σώσει την τιμή όλων μας -και της εποχής μας.» Οδυσσέας Ελύτης
Τι σημαίνει αυτή η περιβόητη λέξη που την περιφέρουμε ανά την υφήλιο και καμαρώνουμε;
Δημοκρατία, Δήμος + Κράτος εκ του κρατώ που σημαίνει κατέχω, εξουσιάζω. Ο δήμος είναι και κράτος αυτό σημαίνει. Αντί πόλις κράτος ποληκρατία έχουμε δήμος κράτος δημοκρατία. Στην πραγματικότητα αναφέρεται σε γεωγραφική - εδαφική επικυριαρχία. Δεν έχει καμιά σχέση με την κατανομή της εξουσίας. Ας δούμε την Αθηναϊκή δημοκρατία. Ποια δημοκρατία. Στην εκκλησία του δήμου συμμετείχαν μόνο οι «Άριοι», οι ελεύθεροι πολίτες των οποίων και οι δύο γονείς ήσαν Αθηναίοι. Οι λοιποί Αθηναίοι πολίτες και δούλοι, δεν είχαν τέτοια δικαιώματα. Μα και οι αποφάσεις παίρνονταν από συμμαχίες ή παρέες, τα σημερινά λόμπι. Όπως οι αμφί του Πεισάνδρου, όπως οι περί τον Επικράτη, όπως οι περί τον Κέφαλο. Ο Θουκυδίδης του Μελησία κατά τον Πλούταρχο οργάνωσε τους αριστοκρατικούς εναντίον του Περικλή και η παρέα του Νικία είχε μυστική συνάντηση και πήρε αποφάσεις. Πάντα έτσι γινόταν. Με την συναίνεση όμως του κάθε Περικλή και την αποδοχή της κάθε Ασπασίας. Αυτήν την δημοκρατία θεωρούμε ως απαύγασμα της λαϊκής εξουσίας.
Τέτοιο πράγμα δεν υπήρξε ποτέ σε καμιά κοινωνία. Ούτε στην κοινωνία των αγγέλων που συχνά αποτελεί παράδειγμα. Εκεί να δείτε. Τι κάνουν οι άγγελοι; Μα μεταφέρουν-εκτελούν τις εντολές-διαταγές του Θεού. Πιστεύει κανείς ότι μπορεί ένας Άγγελος να αντιδράσει σε θεϊκή εντολή; Αμέσως καθίσταται έκπτωτος. Και σωστά πράττει ο πανάγαθος αλλιώς πως θα διοικούσε αυτό τον συρφετό των ανθρώπων και όχι μόνο, που εν σοφία εποίησεν. Παράδειγμα η πτώση του δεκάτου τάγματος του Εωσφόρου, του σπουδαιοτέρου των Αγγέλων, του φέροντος το φώς. Μόλις αμφισβήτησε την κυριαρχία του, κατ΄ ευθείαν στα τάρταρα και ορθότατα. Σε ποιο στρατό μπορεί να αμφισβητήσει ο φαντάρος την διαταγή του Λοχαγού; Θα χαθεί η μάχη πριν αρχίσει. Τίποτα τελικά δεν πέφτει κάτω. |
Τι θα έπρεπε;
Προτείνω Δικαιονομία. Με εκπροσώπους όχι εκλεγμένους αλλά επιλεγμένους κατά την έννοια του δικαίου, οι οποίοι θα λειτουργούν κατά την ίδια έννοια και όχι κατά την έννοια των δικαιωμάτων που είναι τελείως άλλο πράγμα, παρότι ετυμολογικά προέρχονται από την ίδια ρίζα . Δεν εννοώ μοναρχία ούτε απολυταρχία ούτε κάποιο άλλο από τα γνωστά. Μεγάλη κουβέντα από μικρά χείλη, μα κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή. Χωρίς κοινοβουλευτικά κοπάδια και βδέλλες. Μια κατάσταση που όμως χρειάζεται πολλά χρόνια προετοιμασίας, η οποία προετοιμασία δεν μπορεί να γίνει με τα παρόντα καθεστώτα που λυσσαλέα θα αποκρούσουν τέτοιες αλλαγές. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η αφύπνισις. Ψεκάζοντας ή αποβλακώνοντας μας με όποιο τρόπο, διατηρούν την αρμόζουσα σε εκείνους (όποιους εκείνους, πολιτικούς, οικονομικούς, κύριος είδε ποιους άλλους) κατάσταση, βυζαίνοντας τον μικρό και τον αδύναμο ακολουθώντας την παροιμία, «Βόηθα με φτωχέ να μην γίνω σαν κι εσένα». Για ξεκίνημα ας μάθουμε την υπακοή, βάσει της οποίας λειτουργούν ακόμα και τα μοναστήρια, αλλά και ο ίδιος ο παράδεισος.
Προσοχή υπάρχει φόβος ο Φοίνικας να μην αναγεννηθεί άλλη φορά. Όποιος έχει τα αυτιά για να ακούει ας ακούσει. Το παραπάνω κείμενο δεν περιέχει κρυμμένα κομματικά μηνύματα. 4 Ιουνίου 2016 Ε Θ Α Ι Ο Σ |